Locatie: Duitsland
Klant: Wagenborg
Project: Grote renovatie MV Slingeborg, Spaarneborg, Schieborg
Datum van het project: sinds 2004
Klimaatomstandigheden:14 – 23 C
Ondergrond: X
Voorbehandeling: WJ 2L of Sa 2,5
Systeem: MCU-Miozinc en MCU-Aluprime
Gedurende de nieuwe bouw van de MV Slingeborg dek nr. 3 was het materiaal voor behandeld en gecoat met een traditioneel verfsysteem. Vanaf het begin gaf dit verfsysteem problemen op alle schepen inzake de onthechting en corrosie. De eigenaar besloot dat het systeem moest worden verwijderd omdat er een sterke anti-slip coating nodig was voor de lading. De volgende verffabrikanten presenteerden hun systemen:
Ceram-Kote met een SPG PH systeem > 2200μm DFT; Hesselberg met een drie laags oplosmiddelvrij systeem > 1800μm DFT; Sigma Coatings met een één laag oplosmiddelvrije anti sliplaag met een oplosmiddel houdende epoxy om de aluminiumoxide sliplaag af te dekken bij> 700 naar een 1000 urn DFT en MCU-Coatings met een twee laags systeem gebaseerd op een 1K vochtuithardende polyurea 150 μm DFT.
De drie schepen worden om de twee dagen voor Stora Enso met 80 ton papier geladen met speciale CQ containers, op aangepaste aanhangwagens met stalen wielen. De mechanische impact en slijtage is hierbij het ergst voorstelbare. Na een testperiode van drie maanden was MCU-Coatings het enige intacte systeem. Nu, drie jaar later, is het MCU-Coatings systeem nog steeds in perfecte conditie. Alle drie de schepen werden beschermd met behulp van MCU-Coatings. De eigenaar was ook erg tevreden omdat hij geld bespaarde op het verfsysteem en de oppervlakte voorbereiding. MCU-Miozinc vereist geen ruwheidsprofiel en verdraagt vliegroest, daarom was het UHP waterstralen een optie als voorbehandeling. Het MCU-Coatings systeem was ook veruit het goedkoopste met de materiaalkosten.
De beste bescherming begint met antwoord op uw vraag en advies op maat. Neem contact op, wij vertellen u graag meer over de kracht van MCU-Coatings.
Contact opnemen